Blog

17 04/2019
Kategoria:

LOG 6.2 – najważniejsze zmiany w systemie

Wydanie kolejnej aktualizacji systemu wiąże się w dużej części z sugestiami jakie otrzymaliśmy od użytkowników oprogramowania. Changelog LOG 6.2 to przede wszystkim zmiany wizualne, jakie zaszły w Helpdesku oraz w części konsoli LOGa. Mamy nadzieję, że prezentowane modyfikacje szczególnie wpłyną na poprawę ergonomii pracy z systemem.

 

Chcesz otrzymać nagranie webinaru LOG 6.2? Napisz do nas!

 

Zmiana wyglądu konsoli LOG

Zmiany interfejsu oraz zmiany w konsoli LOGa wpływają na poprawę ergonomii pracy w systemie.

 

Graficzne prezentowanie powiązań pomiędzy zasobami

System, na bazie relacji oraz powiązań w firmie, zbuduje graf dotyczący sieci powiązań. Takie rozwiązanie pozwoli na określenie hierarchii oraz zweryfikowanie, pod jakie działy podlega dana osoba lub cała grupa.  Zastosowanie mechanizmu szczególnie sprawdzi się w firmach, które muszą spełniać wysokie wymagania w zakresie RODO, ponieważ umożliwia wgląd w szczegółowy przepływu relacji danych oraz między systemami informatycznymi.

 

Możliwość definiowania dostępności operatorów

Początek wprowadzania funkcji powiązanych z zajętością oraz work-balancerem. System będzie odnotowywał, czy dany użytkownik jest w pracy, czy też jest offline, bądź przebywa na urlopie. Funkcja ta jest bezpośrednio powiązana z zaplanowanymi zmianami w późniejszych wersjach, które dotyczyć będą przydzielania zadań i planowanie kalendarza.

 

Zmiana podglądu zgłoszenia

Zmiana dotyczy wizualizacji ekranu zgłoszenia. Edycji poddaliśmy pasek nawigacji po zgłoszeniu (górna belka). Został on zaprojektowany w taki sposób, aby użytkownik podglądający zgłoszenia miał widok na zdarzenia poprzednie oraz zdarzenia zaplanowane w związku z jego realizacją. Największą, środkową część paska, stanowi opis aktualnej sytuacji zgłoszenia, tj. status, realizujący, czas SLA.

Zmianie uległy także panele, lewy i prawy. W widoku po prawej stronie zostały umieszczone wszystkie szczegóły dotyczące zgłoszenia. Dodatkowo dodane zostały liczniki sygnalizujące np. liczbę załączników, liczbę zadań, ale także inne, powiązane zgłoszenia.

 

Zmiana podglądu karty użytkownika

Karta zasobów oraz dostęp do SI użytkownika zostały ograniczone do widoku “tabów”.

 

Zmiana wyglądu i mechaniki menu wyboru zgłoszeń

Zmiana wyglądu menu przy dodawaniu sprawy wynika głównie z ergonomii pracy na widoku z wersji wcześniejszych LOGa. Po lewej stronie znajduje się katalog z widokiem procesów do zgłoszenia. Dodatkowo została dodana wyszukiwarka przepływów, która zawęża wyniki do poszukiwanego wątku.

Ikona ‘flagi’ w katalogu procesów służy do oznaczania procesu jako ulubionego, co umożliwi użytkownikowi zgrupowanie najczęściej używanych procesów w jednym miejscu.

 

Zmiana wyglądu i mechaniki tabel i list

Główna zmiana dotyczy przede wszystkim czytelności listy, która wiąże się z zastosowaniem nowych kolorów. Listy oznaczone na czerwono związane są z dwoma parametrami: “czas do terminu reakcji” oraz “czas do terminu rozwiązania”. W przypadku gdy któryś z tych czasów zostanie przekroczony, system automatycznie zaznaczy wiersz na czerwono. Takie rozwiązanie pozwala w łatwiejszy sposób zarządzać zadaniami z przekroczonym czasem SLA.

 

Grupowe akcje na zgłoszeniach

Aby dodać zgłoszenie do obserwowanych wystarczy wybrać ikonę po lewej stronie. Rozwiązanie pozwala na szybką weryfikację zmian zachodzących w danym zawiadomieniu. Dodatkowo dzięki opcji “pauzy”, można zatrzymać określone zgłoszenie.

W najnowszej wersji oprogramowania można samemu przypisać osoby odpowiedzialne za konkretne zadania. Wystarczy zaznaczyć listę lub kilka list i wybrać pracowników nadzorujących pracę nad zgłoszeniem. Dodana została również możliwość udostępniania notatek oraz komentarzy do danej listy. By zobaczyć te szczegóły nie trzeba już wchodzić w dane zgłoszenie, wystarczy na nie najechać kursorem myszy.

 

Możliwość definiowania poziomów ryzyka dla nazwanych zasobów

Funkcja rozszerzająca zakres Analizy ryzyka, która umożliwia przyporządkowania schematu zagrożeń per zasób. We wcześniej zdefiniowanych zagrożeniach (w słowniku lub w szablonie) można w szybki sposób, ręcznie dodać je do zasobu. Na tej podstawie automatycznie tworzony jest macierz zagrożeń. Na tej podstawie automatycznie tworzony jest się macierz zagrożeń powiązanych z zasobem.

Incydenty związane z bezpieczeństwem mogą być powiązane bezpośrednio z zasobami. W konsekwencji powoduje to, że występujące  zagrożenia będą uzupełniane w oparciu o LOG Helpdesk. Natomiast ryzyko szacowane będzie na podstawie incydentów, które HD zakwalifikował jako zagrożenie. Szacowanie poziomu ryzyka opiera się na danych pozyskanych z analizy ryzyka.

 

 

Chcesz otrzymać więcej informacji na temat LOG 6.2? Napisz do nas!

 

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close